Koh phi phi - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Koh phi phi - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Koh phi phi

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Februari 2015 | Thailand, Ko Phi

Na het relaxte strandhangen en rondtouren op koh lanta werd het tijd om iets meer de drukte op te zoeken..dus op naar Koh phi phi! Dit eiland staat bekend om de mooie stranden, rotspartijen en het vele groen. De meningen zijn nogal verdeeld over koh phi phi. De een vindt het fantastisch de ander vindt het een grote verschrikking. Te druk, teveel gefeest. Ik val in de eerste categorie. Wat een mooi eiland! Helemaal niet zo druk als verwacht; in plaats van niemand waren er nu maarliefst 20 mensen op het strand. Het hoogseizoen loopt nu ook wel ver op het einde dus daar kan het ook mee te maken hebben. Op de boot raakte ik aan de praat met een Italiaans meisje waarmee ik het eiland heb verkend. We zijn naar de viewpoint omhoog gegaan waar we (redelijk oververhit van alle trappen) van het uitzicht hebben genoten. Het leek ons wel leuk om van daar uit naar een van de wat minder bekende stranden te lopen. Wat een tocht! Stijl naar beneden over een kronkelpaadje tussen de bomen door. Een pad was het niet echt te noemen. Moe kwamen we aan de andere kant en na een frisse duik in de zee informeerden we waar we de longboats konden vinden die ons weer naar het stadje konden brengen. Wat bleek: vanwege de hoge golven gingen die niet. De enige oplossing was dezelfde route terug te nemen... :( gelukkig ging omhoog een stuk gemakkelijker dan naar beneden, maar we waren kapot toen we weer terug waren op de pier. Terug in Koh Lanta hebben we met een aantal mensen van het hostel nog een eigen 'full moon party' georganiseerd; met een paar drankjes met z'n allen naar het strand gegaan. Meer hoefde ook echt niet, de volgende dag stond namelijk een snorkeltrip voor mij op het programma!

• 04 Februari 2015 - 18:24

Hans De Wijk:

hoi maaike ,

Fijn dat je ons op de hoogte houd van je belevenissen.
    Pas wel op met wat je allemaal doet.
    Ik kreeg de tip dat je vooral op vlieghavens en stations goed op moet letten op je bagage.
    Wij hopen dat het snorkelen jou zal bevallen.

groetjes hans en ank en een poot van flip

• 07 Februari 2015 - 13:16

Leuk om te lezen Maaike. Lekker genieten van alles om je heen:)