Dare devils - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Dare devils - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Dare devils

Door: Nikol

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Februari 2015 | Vietnam, Hoi An

Ons vorige 'nachtbus-avontuur' hield ons niet tegen om opnieuw een nachtbus te nemen. Na een relaxte rit kwamen we 's ochtends vroeg aan in Nha Trang. Geen heel boeiende stad, maar wel een erg goed strand met toppie facilities: een strandbed, toiletten (best ever!!) en douche tot onze beschikking voor slechts €1,- per dag. Verder hoefden we onze 'rode vlag' (letterlijk!) maar eventjes in de lucht te wapperen en onze persoonlijke assistent voorzag in onze wensen. Alsof dat nog niet genoeg was hebben we ons tegen het einde van de middag voordat we de volgende nachtbus weer in moesten lekker laten verwennen in een spa. Massages, pakkingen, mani- en pedicures voor een fractie van de Nederlandse prijzen en erg goed! We lopen nu nog rond met mooi gelakte nagels (maar zijn wel weer toe aan een massage, haha)!

De tweede nachtbus was minder. We lagen naast een Engelsman die het na het nuttigen van een fles vodka nodig vond om de meisjes twee stoelen voor ons te versieren. Hij hield niet op met praten, lachen en het irriteren van de volledige bus. Van slapen kwam dus niet veel. Aangekomen in Hoi An hebben we eerst de lokale 'custom made market' onderzocht en gelijk wat bestellingen (m.n. voor anderen) geplaatst. Dit is echt een snoepwinkel voor fashionistas. Je wordt er erg hebberig van. Gelukkig konden we ons inhouden, ;). Hoi An is verder echt een heerlijk stadje. Niet te druk, wel vanalles te doen en erg kleurrijk. Gewoon lekker gezellig! De straten lijken per dagdeel te veranderen wat wel wat desoriëntatie met zich meebrengt, maar ook dat leuke sfeertje geeft.

Ook hebben we het gemanaged om ondanks onze vermoeidheid een avondje te gaan stappen met een stel andere backpackers. Bijzonder dat je hier voor €3,50 onbeperkt kunt drinken (all kinds included). Natuurlijk levert dat heel wat grappige taferelen (en foto's die je de dag erna echt niet wilt zien) op. Maar uiteraard hadden wij daar geen last van, want wij zijn (zoals bekend) nogal braaf.

Sommige dingen moet je zeg maar ooit in je leven gedaan hebben. Of in ieder geval als je in Vietnam bent. Omdat wij nogal van afvinken houden, hebben we een motorbike gehuurd... We drove it. Safely. Fieuww. Definitely a once in a lifetime experience. We will not do this again.

Op naar Hanoi. Gelukkig een vlucht. Wel erg veel huilende kinderen, maar we zitten achterin, ver verwijderd van de dramatiek. Heerlijk. Aangekomen op het vliegveld in Hanoi delen we een taxi met een Australiër. We boeken onze tours voor de komende dagen en realiseren ons dat het aftellen van ons verblijf in Vietnam is begonnen. Snel weer erop uit dus. Eerst even naar het water midden in de stad en daarna een straatbarbecue tussen de locals. Dat was moeilijker dan gedacht maar de Vietnamezen om ons heen geven ons geamuseerd tips om ons eten tot een feestmaal te maken. Wat hebben we het toch goed, ;).

• 18 Februari 2015 - 12:52

Renske:

Klinkt goed allemaal! Volop gezelligheid en genieten dus! Enne de foto's die jij niet wil zien de dag erna wil ik best zien hoor :p

Veel plezier nog!
    Groetjes Renske

• 18 Februari 2015 - 17:43

Ank En Hans:

hoi samen,

Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Leuke verhalen maar niet te veel engels wat dat kunnen wij bijna niet ontcijferen.
    Frank en Marjolein Dortmans hebben sinds 13 februari een zoon,
    Hij heet koen is om 09.45 uur geboren en weegt 3300 gram.

groetjes ank en hans en een poot van flip

• 19 Februari 2015 - 12:27

Barbera En Jeroen:

Hey Maaike,

Gaaf wat jullie allemaal ondernemen en meemaken en wat leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden! Jullie reis begint bij ons ook te kriebelen ;)

Het wellnessprogramma klonk ook erg goed. Kijk wel uit met brommers rijden, je bent niet in Nederland :|

Veel plezier nog de laatste dagen met z'n tweeen!

Groetjes,
    Barbera en Jeroen