Halong bay en bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Halong bay en bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Halong bay en bangkok

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Halong Bay kan in een woord worden samengevat..mistig.
De tweedaagse trip viel dus een beetje in het water. Gelukkig hadden we wel een leuke groep en dus uiteindelijk een best leuke trip, maar de mooie uitzichten hebben we niet echt gespot. Het eten was verder wel helemaal top en nikol proefde op de boot de lekkerste loempia's van Vietnam - nota bene zelf gevouwen :)
Terug in Hanoi de laatste avond vietnam! De volgende dag vliegen we allebei - Nikol naar Amsterdam ik naar Bangkok.
Bangkok is warm. En een gekkenhuis. En fantastisch. Ik zou het er geen maanden volhouden, maar voor even hou ik van deze lawaaiige, vieze, culturele maar vooral levende stad. Mijn hostel is niet in de buurt van de bekende backpackersstraat KhaoSan Road, maar ligt aan de rand van chinatown. Wanneer je richting het paleis en de meest bekende bezienswaardigheden loopt kom je dan ook langs allerlei chinese winkeltjes en vooral weer heel veel eten. En ja ze hebben kalenders (probeerde er nog een voor je te scoren bar) en ook lampionnen, maar die zijn dus allemaal weer niet te koop (sorry Nikol). Je moet onderweg sowieso een paar keer even een minuutje in de schaduw duiken aangezien de temperatuur rond het middaguur erg oploopt. Het zou heel fijn zijn om ter afwisseling een taxi of tuk tuk te kunnen nemen maar helaas gaat die vlieger niet op. Ik ben een klassiek gevalletje "melkkoe". Oftewel: vrouw alleen, die betaalt toch wel. Toegegeven; de elfde taxi waarmee je gaat onderhandelen zegt misschien wel ja tegen mijn voorstel om op meter te rijden, maar normaal gesproken vragen ze veel te veel en willen ze er ook niet over onderhandelen. Afijn blaren op mijn voeten dus. Overigens begon mij bezoek aan Bangkok niet met de tempels, maar met een bezoek aan thai boks wedstrijd. Een indiase jongen uit het hostel wist dat er in een TV-studio live wedstrijduitzendingen waren en dat je dan gratis erbij kon zijn. Heel apart: een speciale tribune voor buitenlanders (lekker prominent in beeld) en veel geschreeuw, gejoel en gegok. De wedstrijden waren ook de moeite waard! Vervolgens heb ik een rondje chinatown gemaakt en ontmoette ik later die avond mijn nieuwe reismaat om naar verschillende ladyboy straten te gaan. Een beleving an sich maar ik had het iets minder bordeelachtig verwacht (wellicht wat naïef) de shows bestaan voornamelijk uit meisjes op een podium in een soort van vleeskeuring opstelling. Uiteindelijk dat maar gelaten voor wat het was en op het terras gaan zitten en mensen kijken. Het is triest maar ook heel interessant om dat allemaal te bekijken. Veel oude mannen en veel (te) jonge meisjes. Als afsluiting zijn we naar het beroemde KhaoSan Road geweest om een ding van onze bucketlist te schrappen; schorpioen en sprinkhaan eten. I did it! En het was niet eens vies. Maar niet perse voor herhaling vatbaar. Volgende dag op naar het paleis en de tempels. Dat is een en al pracht en praal. Overweldigend en het zijn er veel! Waar ik dacht dat ik met een paar uur wel een heel eind zou zijn, ben ik tot het eind van de middag zoet. 'S avonds met wat mensen uit het hostel (ook voor de eerste keer Nederlanders!) chinatown ingegaan voor wat eten, een veel te dure cocktail aan de rivier gedronken en daarna met wat locals illegale biertjes gedronken om de hoek bij het hostel. Illegaal want na 12 uur mogen ze niets meer verkopen, maar alles valt te regelen. De laatste dag richting siam square om gewoon een keer ordinair te shoppen in Airco. Niet zo heel spannend dus :) laatste avond nog heerlijk gegeten bij een tentje in chinatown. Nu dit verslag aan het typen vanuit het vliegtuig naar Nederland...om vervolgens door te vliegen naar Brazilië!!! Ik ben nog niet klaar om naar huis te gaan.....Brazil here I come!!!

  • 25 Februari 2015 - 22:37

    Gert En Pauli:

    Hé Maaike, welkom in Nederland

  • 25 Februari 2015 - 22:41

    Gert En Pauli:


  • 25 Februari 2015 - 22:45

    Gert En Pauli:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 87207

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Colombia

30 Januari 2015 - 13 Maart 2015

Rondreis Azië - Brazilië :D

Landen bezocht: