Rio en Foz (een beetje) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Rio en Foz (een beetje) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Rio en Foz (een beetje)

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Maart 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Rio en Foz

Ik ben in Brazilië niet echt van het plaatsen van reisverhalen, maar dat is niet omdat ik niets te vertellen heb! Ik trek veel met locals op en daardoor is het lastiger je even te focussen op het schrijven van een verhaal. Maar goed... De afgelopen dagen dus Rio en Foz do Iguaçu.
Eigenlijk zouden mijn vrienden uit São Paulo meegaan, maar doordat Guilherme moest overwerken in het weekend was dat niet haalbaar. Omdat ik liever niet alleen op pad wilde daar heb ik last minute via via een verblijfplaats geregeld bij vrienden van een braziliaanse jongen die ik ken in Nederland. Nog beter: Ze woonden zo'n beetje recht aan de Copacabana!!! Wat betreft mijn gezelschap was ik denk ik ook beter af. De heren waren in de dertig, een stukje volwassener, een stukje minder over de top stappen, waardoor je ook zeker weet dat je niet de volgende dag compleet vergooit doordat het toch wel weer erg laat is geworden. De eerste avond dus ook niet op stap maar thuis gegeten, gekletst en gedronken. Top! De volgende dag de vele stranden bekeken en EINDELIJK feijoada gegeten - een lokale 'stoofpot' met bonen en enorm veel vlees (erg lekker!!). De stranden vielen me wel wat tegen. Ik hou toch wat meer van groen rondom het strand en hier is het uiteraard een en al betonnen oerwoud. Maar desalniettemin is het fantastisch om de omgeving (de rotsen/bergen eromheen) en de flanerende mensen te zien. We ontmoeten vrienden van Alexandre en Kleyton en samen met een vriendin gaan we op stap. Toptijd weer! Niet alleen is het uitgaansgebied gezellig druk en de bars leuk met uiteraard geweldige live muziek, maar ook is de sfeer wat ongedwongener dan in Sao Paulo. Ik kan prima op mijn slippertjes de bar in en het is veel minder zien en gezien worden (tegen mijn verwachting in). We gaan redelijk op tijd naar huis om de volgende dag op pad te gaan naar de Suikerberg en het Christusbeeld. Beide fantastisch uitzicht maar het meest bekense boegbeeld van Rio was aanzienlijk kleiner dan verwacht. Toch is het het zeker waard; vanuit beide punten overzie je de stad en de verschillende wijken. En de favelas. Helaas heb ik niet de kans gehad om deze van dichtbij te zien en dat ga ik zeker nog een keer doen. Zondagavond willen we naar een bar in een van de favelas maar Alexandre durft het toch niet aan aangezien het begint te schemeren en hij er eerder alleen overdag is geweest. Next time en die gaat er geharandeerd komen. De volgende dag vertrek ik naar Foz.
Brazilië blijft me iedere keer maar weer positief verrassen. Wat fantastisch mooi en wat een mooie natuur! Ik ga hier nog meer over schrijven....maar oordeel zelf als je op mn facebook kijkt.....


  • 11 Maart 2015 - 11:51

    Barbera:

    De foto's van de watervallen waren inderdaad indrukwekkend. Ben benieuwd naar de rest van je foto's, heb ook wel eens gehoord dat de natuur in Brazilië erg mooi moet zijn. Veel plezier de laatste dagen en geniet er nog even lekker van!

    Liefs,
    Barbera (en ook groetjes van Jeroen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Maaike

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 87202

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Colombia

30 Januari 2015 - 13 Maart 2015

Rondreis Azië - Brazilië :D

Landen bezocht: