Onderweg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

31 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Ik ben nu bijna 24 uur onderweg en begin nu aan het laatste - naar verhouding - kippeneindje van de heenreis; van Bangkok naar de eilanden bij Krabi. Daar wachten mij fantastische stranden en ander natuurschoon, maar bovenal: mijn bed!! Veel geslapen heb ik namelijk niet, op een paar dutjes in het vliegtuig en vliegveld na.

Al met al valt het lange vliegen me erg mee. De eerste en langste vlucht vanuit nederland naar china (11 uur) had wat ongemakken. Ik zat namelijk lekker comfortabel (dacht ik) bij de nooduitgang. Mijn benen strekken kon ik zeker! Maar ik had mijn jas, sjaal en twee dekens nodig om het enigzins behaaglijk te krijgen. Schijnbaar een consequentie van de nooduitgangen. Het eerste uur dacht ik bovendien dat ik zwaar benadeeld was voor wat betreft de schermpjes om films op te kijken. Er zat verder niemand naast me, dus ongedurigheid en verveling lagen op de loer. Totdat ik ontdekte dat mijn stoel een heus Zwitsers zakmes was; van alles was er uit te klappen en te vouwen! Tezamen met het gezellige gebabbel van een van de chinese stewardessen gaat de tijd dan toch nog snel.

Tijdens de overstap in China raakte ik aan de praat met een Nederlandse. In het vliegtuig konden we gelukkig een stoelenruil opzetten en hebben we dus nog een aantal uurtjes door kunnen kletsen.

In bangkok leek het even mis te zijn gegaan met de bagage, maar ik had mazzel! Mijn tas had het vliegtuig gehaald. Mijn tijdelijk reisgenootje had minder geluk.

Verder heb ik natuurlijk nog helemaal niet zoveel te vertellen. Dit is dan ook meer een testje om te kijken of dit zo een beetje werkt. Toch nog even wat dingen die me opvallen tot nu toe;

- ik ben continu uit balans op de roltrappen. Waarom? De leuning zit een stuk lager dan in Nederland!
- guanghzou (china) had een mooie promotiefilm van de regio/stad. Toch kreeg je er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij.. Het muziekje wat het geheel begeleidde was namelijk dezelfde tune als van The X-files... Creepy
- waar wij van nivea zelfbruinende beloftes in allerlei crèmes en lotions hebben zitten is het hier andersom; bleek je huid is het motto. Tot in de deodorant aan toe (!!) heb ik me laten vertellen.
- zowel in Nederland als het buitenland worstelen de vliegvelden met de moderne techniek. Zo mag je géén mobieltje gebruiken bij de paspoortcontrole, maar heeft de helft van de passagiers hun boardingpass heel handig in hun telefoon. Ehhh...

Met een beetje vertraging kan ik nu dan toch echt gaan boarden. Op naar Krabi! Ik hou jullie op de hoogte :)


  • 31 Januari 2015 - 21:47

    Barbera En Jeroen:

    Hey!

    Leuk om je eerste belevenissen te lezen! We hopen dat je veel gaat zien en leuke dingen gaat meemaken, en dat je ook een beetje gaat relaxen aan het ongetwijfeld mooie strand daar!

    Liefs,
    Barbera en Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 87222

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Colombia

30 Januari 2015 - 13 Maart 2015

Rondreis Azië - Brazilië :D

Landen bezocht: