Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Februari 2015 | Thailand, Krabi

Op Krabi airport kwam ik erachter dat het hostel dat ik geboekt had voor de eerste twee nachten helemaal niet in Krabitown ligt maar op een nabij gelegen eiland; koh lanta. Na 17:00 uur gaat daar geen vervoer meer naartoe dus ik moest last minute een vervangende slaapplek regelen. Gelukkig kon ik in een hotel in Krabitown terecht en vanuit daar heb ik dan ook maar meteen het vervoer naar koh lanta geregeld (ik had immers wel geboekt). Krabitown zelf heb ik weinig van meegekregen. Er was een avondmarkt waar ik even overheen heb gewandeld maar was al snel terug in het hotel om daar even goed bij te slapen :)
De volgende ochtend begon de vakantie voor mijn gevoel dan echt!!
Met twee veerboten ben ik vroeg in de middag aangekomen op Koh Lanta. Hoewel een beetje per ongeluk heb ik het daarmee super getroffen!! Het hostel is top: schone kamers, warme douches en leuke mensen. Na een korte verkenning van de omgeving snapte ik wat dit eiland zo relaxed maakt; het is namelijk helemaal niet super toeristisch! De meeste stranden zijn bijna verlaten en het is geen enorm stapparadijs met happy hours. Lekker rustig aan mijn vakantie beginnen :)
Teruggekomen in het hostel hebben we met een aantal mensen gebarbecued. Verse ingrediënten van de markt die met behulp van het Thaise echtpaar dat de boel runt lekker werden gemarineerd.
Diezelfde avond met een meisje aan de praat geraakt die net als ik het eiland wilde verkennen. Vandaag zijn we samen op pad geweest naar verschillende stranden, het national park en een ander stadje. Die stranden zijn gewoonweg super! Het water heerlijk warm en een lekker windje zodat het niet snikheet is. Het national park had ik iets imposanter verwacht. Uiteindelijk een aap gezien en wat insecten, het meest imposante waren absoluut de enorme bomen. De 2 kilometer lange klimtrail was wel redelijk aanpoten in de hitte.

Vanavond nog naar de markt gegaan en lekker Thais gegeten. Het eten is hier super! Of het nou van een straattentje is of restaurant, het is allemaal even lekker!

Morgenochtend is het waarschijnlijk mijn plan om naar koh phi phi te gaan. Even kijken hoe laat ik wakker wordt...wat een vreselijk leven....;)

  • 02 Februari 2015 - 23:10

    Nikol:

    Nou, klinkt goed! En wij maar zwoegen hier, met uitzicht op volsneeuwende wegen... Bah.

  • 03 Februari 2015 - 11:07

    Hans De Wijk:

    hoi maaike,

    Het is tot nu toe een reis met verrasingen, waarschijnlijk toch niet goed voorbereid.
    Niet goed op de kaarten gekeken waar alles ligt.Fijn dat je iemand gevonden hebt om het eiland te verkennen.
    Jammer dat het nationaal park zo tegen viel.
    Ik zou als ik jou was oppassen om van de kraampjes van de straat te eten ondanks dat het er zeer smaakvol uitziet een voedselvergiftiging loop je ongemerkt op.
    Rust maar lekker uit en geniet van de vakantie.

    groetjes hans en ank en een poot van flip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 87216

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Colombia

30 Januari 2015 - 13 Maart 2015

Rondreis Azië - Brazilië :D

Landen bezocht: