Phnom Penh - Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maaike Wijk - WaarBenJij.nu

Phnom Penh - Siem Reap

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Februari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Van de laatste dagen in Koh Lanta heb ik niet echt een verslag. De samenvatting: Ik heb gesnorkeld en het was supermooi! Nemo en alle bijbehorende karakters uit de film heb ik langs zien zwemmen. Daarnaast was er nog een hardnekkige vis die mijn been erg smakelijk vond; ik moest het water uit om deze kwijt te raken! Verder is de eerste week heel snel voorbij gevlogen en ik ben vertrokken naar Cambodja! De reis start in Phnom Penh waar ik 1 dag voor Nikol aankom. Handig, dan kan ik alvast wat dingen uitzoeken en boeken. 's Avonds ga ik nog met een aantal mensen wat drinken in Phnom Penh. Dat blijkt een uitdaging; veel kroegjes zitten vol met prostituees die zich direct storten op de enige man in ons gezelschap. Uiteindelijk vinden we een kroegje waar wat meer toeristen zijn en wordt het een gezellige avond. De volgende dag op tijd weer op: Nikol komt namelijk al vroeg aan!
Die heeft volledig in stijl haar reis gemaakt compleet met gratis upgrade naar business class..niet verkeerd.
Tijd om bij te komen heeft ze niet; met een ontbijtje to go stappen we meteen in de bus voor een hobbelige 8 uur durende rit naar Siem Reap. Vlakbij Siem Reap is namelijk Angkor Wat, dé grote trekpleister van Cambodja en het grootste religieuze bouwwerk ter wereld.
Een weg is er niet echt, met 10 km per uur hobbelen we al slalommend van stop naar stop. Wij hebben uiteraard de enige twee stoelen die niet in de relaxstand kunnen en slapen is er ook niet echt bij met een collectie aan cambodiaanse liefdesliedjes die luid via de TV wordt afgespeeld. Voor 8 dollar mogen we niet echt klagen. De volgende ochtend voor dag en dauw op om de zon op te zien komen bij Angkor Wat. Mooi maar ook enorm druk! We hebben de hele dag een tuk tuk tot onze beschikking dus we hebben ruim tijd om de omliggende complexen te bekijken. Soms (weer) in redelijk goede staat, soms volkomen ingestort en overgroeid door bomen. Het maakt het niet minder indrukwekkend. Vanavond nog genieten van de gezelligheid en drukte van Siem Reap voordat we met de slaapbus weer teruggaan naar Phnom Penh.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 87215

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Colombia

30 Januari 2015 - 13 Maart 2015

Rondreis Azië - Brazilië :D

Landen bezocht: